torsdag den 8. maj 2014

Chaingmai, Thailand

Efter hektiske Bangkok, tog gik turen nord på. Efter 12 timer i nat bus, ankom vi til byen Chaingmai.
Første dag brugte vi i Tiger kingdom, hvor man kunne få lov at opleve tigere i forskellige størrelser og på helt tæt hold. I starten var vi ikke trykke ved situationen, så vi startede med de mindste og arbejdede os op i størrelse. Det var helt kanon!

Julie med mindste tiger

Lidt større tiger

Størreste tiger!

Den følgende dag havde vi bestilt en tre dages trekking tur ud i Chiangmais jungle. Vi sagde farvel til varmt bad og el og drog uden for civilisationen. Dag 1 startede med en tur ud til et lille vandfald, hvor vi kunne dyppe os i vandet og endda benytte faldet som rutchebane. Frokosten blev også nydt her inden den tre timer lange trekking tur op af bakke mod Lahu Village begyndte. Turen op var både hård og meget varm, så alle var glade da vi endelig ramte landsbyen. Her blev der serveret mad, lavet bål og vist underholdning fra landsbyens børn. Det var en hyggelig afslutning på en god dag.

Rutschetur på vandfald

Ankommet til vores hytte i Lahu Village

Sovesal for en nat

Landsby børnene underholder med sang og dans

Dagen efter startede med 2 timers stejl nedstigning, som gav ømme lår. For foden af bjerget, var der en belønning i form af endnu et smukt vandfald, som vi kunne køle os af i. Det var lige hvad vi trængte til. Efter endnu en times gå tur, stod den på river rafting. På grund af nattens regn, var der godt gang i strømmen i floden. Endda så meget, at Julie måtte en tur i vandet og reddes op i båden igen. Efter rafting havde vi endnu en times gå tur, denne gang i sjask regnvejr, før vi ankom til et elefant sanctuary, hvor vi skulle overnatte.

Afkøling ved smukt vandfald

Jungle trekking

River rafting

Trekking i regnvejr

Elefanter ved flodbredden

Efter en nat i ly for regnen, var vi klar til sidste dags trekking, som startede med elefant bad ved floden. Herefter var der 2 timers gå tur med både op og nedstigninger som gav sved på panden. Endelig nåede vi frem til Akha village hvor frokosten skulle indtages, inden vi skulle tilbage til Chaingmai. På vejen gjorde vi stop ved en long neck stamme, hvor vi fik en fortælling om deres kultur. De mener at deres forfædre har været slanger som kunne tage form af mennesker og derfor viser de deres respekt, ved at bære guldringe som giver den lange hals.

Elefant bader i floden

Akha village

Jakob sammen med long neck dame

Om aftenen tog vi ud og så thai boxing, sammen med nogle gutter vi havde mødt på turen. Stævnet blev desværre aflyst efter et par kampe, men det gjorde ikke så meget, for så tog vi bare ud og så nattelivet istedet for, hvor vi havde en sjov aften.

Middag med Dale, Justin og Tyson fra turen

Hygge til thai boxing

Vi mødte også en dværg

De sidste par dage i Chaingmai blev brugt på tømmermænd, afslapning, tur i den botaniske have og masser af shopping på night bazaaren.

Botanisk have

Hygge på night bazaar

Flotte damer

Meningen var at vi ville tage et par dage til Chaingrai efter vi var færdige i Chaingmai, men grundet jordskælvet, som i øvrigt var 6,3 på richter skalaen og lidt af en skør oplevelse, er flere seværdigheder i Chaingrai blevet ødelagt og vi valgte derfor bare at tage en bus op til grænsen til Laos, som gjorde et hurtigt hold ved Det Hvide Tempel, som vi alligevel ikke kunne komme ind i, da de havde spærret det af grundet ødelæggelserne. Templet var dog alligevel meget flot også at se udefra, så det er vi glade for at vi lige nåede at få med.

Det hvide tempel

Her ses lidt af skaderne fra jordskælvet

Udsmykning på templet

Imorgen skulle vi gerne krydse grænsen til Laos, så nu glæder vi os til at se hvad Laos har at byde på.