tirsdag den 6. maj 2014

Bangkok, Thailand

Vores første stop i Thailand var Bangkok. Herefter skulle turen gå nordpå. Vi var så heldige at Jakobs mor har en fætter, som bor i Bangkok og han ville gerne have os boende, så vi glædede os lidt til at skulle bo i et hjem og ikke et hostel. Glæden var også berettiget, for vi blev forkælet i hoved og røv :)

Vi ankom sent om aftenen, så næste dag havde Lars, som fætteren hedder og hans kæreste Ann arrangeret at vi skulle en tur på stranden. Det var lige hvad vi kunne holde til, så vi var meget tilfredse. Vi kørte hjemmefra om morgenen og kørte den 2,5 timer lange tur mod Pattaya, hvor Lars og Ann kendte en god strand. Stranden var så lækker og vandet var nærmest som at være i karbad. Vi nød dagen i skyggen og fik lækker thai middagsmad. På vej hjem igen, gjorde vi et par stop, først ved en meget stor buddha og herefter ved en hyggelig botanisk have.

Stranden ved Pattaya

Hygge i skyggen

Stor buddha

Botanisk have

Næste dag kørte Ann os ind til Bangkok, hvor også hendes søster tog med og de to var vores helt egne private guider for en dag. Det var så fint. Vi kom rundt og se tre forskellige templer og havde en rigtig hyggelig dag sammen med de to og Anns to børn, Thor og Min. Dagen blev sluttet af på et super hyggeligt tysk bryggeri, hvor også Lars sluttede sig til os. Der var fantastisk mad, øl i lange baner og vildt god underholdning. Det var en super sjov og hyggelig aften.

Den liggende buddha

Os foran den liggende buddha

Wat Pho templet

Lærke i Wat Pho templet

Os ved Grand Palace

Grand Palace

Foran Wat Arun - temple of dawn

Fire aber ved Wat Arun

Tosser på bådtur

Lækker mad og lækkert selskab på tysk bryggeri

God underholdning

Den følgende dag tog Lars og Ann os igen med på tur. Denne gang gik turen til Ayutthaya, et tidligere siamesisk kongerige fra 1351 hvor vi så nogle af byens ruiner fra de gamle templer. Det var virkelig flot og meget anderledes i forhold til de nyere templer i Bangkok. Vi så også templet Wat Panan Cherng, som husede en stor buddha, som man kunne skænke et klæde til for at få god karma. Det gjorde vi selvfølgelig og blev i øvrigt også velsignet af en hellig mand, som ønskede os en fortsat god rejse og Jakob og Julie et godt kommende ægteskab. Herefter var vi en tur ude og sejle på Ayutthaya flod, som var en lækker tur, hvor vi så kæmpe store firben.

Ruinerne af de gamle templer ved Ayutthaya

Her fodrede vi også skildpadder med bananer

Os og Lars ved Wat Panan Cherng templet

Klar til at donere vores klæde

Vi bliver velsignet i Wat Panan Cherng templet

Vi fodrer fisk ved floden

Sejltur på Ayutthaya flod

Kæmpe firben

Ruinerne af Ayutthayas gamle templer

Vores sidste par dage i Bangkok udforskede vi byen på egen hånd. Vi var rundt og se forskellige byområder, storcentre, markeder og også Bangkoks red light districts. Vores sidste dag tog vi en natbus mod Chiang Mai.

På marked i Bangkok

Soi Cowboy - Bangkoks red light distrisct

Lakridser og spegepølse til den lange bustur = en meget glad Lærke

En stor tak skal lyde til Lars, Ann, Min og Thor for deres dejlige selskab, alt den lækre mad, deres gode guide evner, husly og ikke mindst tak for spegepølsen ;)