søndag den 6. april 2014

Pokhara, Nepal

Efter to hårde uger, var det tid til tiltrængt afslapning, så efter at være landet i Kathmandu og have brugt en dag på massage og afslapning der, tog vi bussen 7 timer mod Pokhara.
Halvvejs gjorde vi et stop, da vi havde bestilt en rafting tur. Det var meget sjovt og vi blev da også kastet godt rundt i båden, men vi var også meget trætte, så efter de tre timer på vandet og en gang middagsmad, bedte vi guiden om at følge os til bussen med det samme, så vi kunne komme videre til Pokhara.

På rafting tur

Da vi endelig ankom til Pokhara var det blevet mørkt og vi gik og gik og gik, men til sidst fandt vi et lille guest house, hvor vi kunne overnatte for kun 10 kr pr. nat, så det snuppede vi.
De fleste af dagene i Pokhara brugte vi på at slappe af ved søen, læse i vores bøger, spise på restaurant og sove længe. Det var virkelig dejligt.

Afslapning ved Lake Fewa

Vi oplevede dog også lidt af byen. En dag gik vi en lang tur og kom forbi Davis Falls, som vi havde hørt skulle være et flot vandfald. Vi var dog ikke helt enige, men vi tror måske at der var mindre vand i floden end normalt.

Davis Falls

Vi kom også forbi Asiens længste grotte, men da vi stod og skulle til at betale for at komme ind, blev vi enige om at den sikkert var som så mange andre grotter og så droppede vi ideen. I stedet ville vi gå op og se Worls Peace Pagoda, som ligger på toppen af en højt bjerg. Vi tænkte at vi måtte være i god form til det efter vores trekking, men det var nu stadig skide hårdt. Op kom vi da og pagoden var meget fin og sjov at se. Udover pagoden var der en helt fantastisk udsigt udover Pokhara, som vi nød.

World Peace Pagoda

Udsigt over Pokhara

Da vi synes vi havde gået lige lovligt meget den dag, valgte vi at gå ned af bjerget på den modsatte side end hvad vi var kommet op. For enden kunne man nemlig leje en sejlbåd og tage den tilbage til Lakeside, hvor vi boede, så det gjorde vi.

Lærke på vores sejltur

I de dage vi havde været i Pokhara havde det desværre ikke været særligt klart vejr, så vi havde ikke set meget til alle de bjerge, som vi ellers havde hørt at der var god udsigt til fra Pokhara, men så en dag da vi kom gående igennem byen, var der pludselig frit udsyn til Annapurna bjergkæden. Det var ret fedt at få lov til at se.

Udsigt til Annapurna

Samme dag lejede vi en vandcykel og sejlede ud på Lake Fewa, hvor vi nød solen og den skønne udsigt med vores medbragte snacks. Det var hyggeligt.

Sejltur på Lake Fewa med Annapurna i baggrunden

Julie spiser bounty på Lake Fewa

Det har været rigtig lækkert at have en uge med afslapning og også tiltrængt, men nu er vi klar til at skulle igang igen og glæder os til næste stop, som er Indien.